onsdag den 2. september 2015

En ny begyndelse

Hmmm, så prøver jeg lige det der blog-noget...

Denne her blog kommer til at handle om mig og min familie og vores nye liv. Vi er flyttet fra København til Zug i Schweiz.

Det er så vild en rejse. At pakke alt hvad man ejer og har og bare flytte. Det er grænseoverskridende, angstprovokerende, virkelig spændende, vildt fedt og vigtigst af alt, den vildeste frihedsfølelse.

At køre ned ad den tyske autobahn, i min egen bil, bagved vores lejede kassevogn og tænke:" der kører ALT hvad vi ejer, vi har taget alt med."  Det var simpelthen så fedt.

Turen gik rigtig godt og vi kom fint ind i lejligheden. Nu har vi boet her i en måned. Vi er ikke helt på plads endnu, vi havde fx ikke så mange møbler med fra Danmark. Det må vi købe i løbet af det næste års tid.

Børnene er startet i skole og det er gået over al forventning. Karoline elsker det, Jakob har accepteret det, men det kommer helt sikkert til at blive sjovere for ham når han kan noget tysk.

Her er så forbandet smukt over det hele, det er helt skørt. Jeg har altid anset mig selv om inkarneret bymenneske, hvis vi skulle flytte ud af København, skulle det være en større by. Men de her bjerge i Zug, de gør noget ved mig. Naturen er så tæt på, så ubeskrivelig smuk og storladen. Her er luft. Her er alt det jeg ikke anede jeg gik og manglede.

Jeg håber I har lyst til at følge med i vores Zuglife, jeg skal prøve at beskrive det så godt jeg kan.

KH Lizette






Ingen kommentarer:

Send en kommentar